Novembers gymschema

Jag har aldrig varit så motiverad till att gymma som jag varit den här hösten! Det är så himla skönt att Michael har gjort ett gymschema åt oss, och ändrar det ungefär var fjärde vecka. Eftersom det blir svårare och svårare så vill man inte hamna efter, hehe. Här är de övningar som jag gör två ggr i veckan på gymmet! Det vore kul om du ville köra det med mig när jag kommer hem i jul. Det är inga maskinövningar alls = funfunfun. Har skrivit in vilka vikter jag själv kör med, men givetvis är det olika för alla. På vårat schema står det oftast 70% av sin max osv. 
 
Uppvärmning: plankan & sidoplankan + andra övningar från sjukgymnast
Squats: 50kg 2x5
Squats 90grader med explosivt upp:70kg 4x6
Cleans (frivändning typ): 30kg 3x6
Bänkpress: 30kg 3x6
Shoulderpress: 18kg 4x6
Shoulderpull (starta skotern): 18kg 4x6
Dumbbell Lunges: 20kg 3x12
Situps: 3x10
Situps fast med benen: 3x10
 
Eftersom det är så få reps men tungt så går det ganska fort för en att orka mer! Egentligen ska vi också springa intervall i 10min, men jag gör det utomhus istället. 
 
Snart har jag tagit mig igenom lilla hantelstället. Kör med 9kg i varje hand på axelövningarna. Idag hade någon nisse bytt plats på 6kg och 9kg, så jag började med lite för lätta vikter och tyckte jag var superstark :')
 
Syns om två veckor! KRAM /elinen
 
 

Kommentera här: